نیلوفرانه

نیلوفرانه

از صفحات ما دیدن کنید
نیلوفرانه

نیلوفرانه

از صفحات ما دیدن کنید

مدفون شدگان آبیکار

مدفون شدگان روستای آبیکار

       چند  سال پیش در دوازدهم فروردین ماه سال 1377در ساعت 7:30 مردم روستای آبیکار شهرستان کوهرنگ چهارمحال و بختیاری مثل همیشه مشغول کار و تلاش بودند تا قبل از غروب همه کارهایشان را به پایان برسانند و برای رفع خستگی به خانه‌هایشان بازگردند تا صبحی دیگر. اما هیچ کدام از اهالی نمی‌دانستند که آن روز پایان زندگی همه آنهاست. اهالی روستا فعالیت خود را در یک روز نیمه آفتابی شروع کردند. بهار از راه رسیده بود و همه جا سرسبز بود.

         آنها خوشحال بودند که دیگر زمستان به پایان رسیده و می‌توانند در هوای مطبوع بهار و بدون تحمل سرمای سخت روستا گله‌های خود را به چراگاه برده یا مشغول کار روی زمین‌های کشاورزی‌شان شوند. همه چیز به خوبی پیش می‌رفت اما هر قدر به لحظه غروب خورشید نزدیک‌تر می‌شد هوا ابری‌تر می‌شد.

      اهالی با احتمال اینکه شاید باران ببارد خود را به خانه‌هایشان رساندند اما چیزی تا پایان زندگی اهالی باقی نمانده بود. تنها باید عقربه‌های سرنوشت روی ساعت 7:30 دقیقه قفل می‌شد تا مردم روستای آبی‌کار با زندگی وداع کنند. صدای غرشی در دل روستا پیچید. روستاییان بی‌خبر از از خانه‌های خود بیرون زدند اما در چشم برهم‌زدنی همه روستا و ساکنانش برای همیشه زیر آواری از خاک و سنگ مدفون شدند.

        افرادی که به این روستا رفت‌وآمد داشتند به خوبی می‌دانستند که اهالی روستای آبی‌کار افرادی مهربان و مهمان‌دوست بودند و همیشه سرشان در کار خودشان بود. تنها کار و سرگرمی‌شان این بود که یا روی زمین‌های کشاورزی‌شان کشت کنند یا به دامداری بپردازند؛ اما حالا ناگهان از روی زمین ناپدید شده بودند و هیچ خبری از آنها نبود. بعد از ناپدید شدن روستا کارشناسان برای تحقیق خود را به سرعت به این منطقه رسانده و اعلام کردند که رانش زمین علت ناپدید شدن روستا بوده است.

این روستا  حدود دوازده خانوار و 53 نفر جمعیت داشته که 50نفر آنها زیر خروارها خاک مدفون شدهاند و آن3 نفر که زنده ماندند نیز در روستا حضور نداشتند!!!یک معلم که در روستای دیگری بوده،یک تازه عروس که رفته به خانواده اش سر بزند و یک سرباز که تازه به او مرخصی داده بودند هنگامی که برگشتند دیدند که از روستا و خانواده هایشان هیچ خبری نیست!!!!!

جالبه که بدونید تکه ای که از کوه افتاده مستقیماً روی روستا سقوط کرده و دره بین روستا و کوه تقریباً خالی از سنگ های بالای کوه است!!!!!